ברכות

שוחרות ושוחרי מוסיקה יקרים,

אני שמח וגאה לברך את התזמורת הסימפונית אשדוד על הפיכתה ל"תזמורת האופרה הקאמרית".

התזמורת מהווה אחד מעמודי הבניין התרבותי בעיר וזוכה מאז היווסדה להערכה רבה, כגוף מוסיקלי המסמל יותר מכל את השאיפה להישגיות ומציונות.

לאחר שנה וחצי בהן נאלצנו להתמודד עם מגפת הקורונה ולהשבית כמעט לחלוטין את עולם התרבות והמופעים מול קהל, התזמורת הסימפונית יוצאת מחוזקת יותר מתמיד, עם שינוי לא רק בשם, אלא שינוי משמעותי שיאפשר לה להרחיב את הרפרטואר הווקאלי שלה בתחומים רבים. התזמורת בהובלתו של מנהלה המוסיקלי הבינלאומי מאסטרו ואג פפיאן, תתמקד בבניית הרפרטואר שמוצאו לאורך אגן הים התיכון מיון דרך הבלקן ועד האופרות האיטלקיות המפורסמות בעולם.

אין לי ספק כי תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית , תיתן מענה לרבים מחובבי המוסיקה הווקאלית בפריפריה ותהא בית לאמנים וקהלים רבים שיגיעו אלינו לאשדוד.

אני מודה לוועד המנהל של התזמורת בהובלת היו"ר עו"ד נעים שומר ולכל משפחת התזמורת הנפלאה על היוזמה הברוכה ועל עשייתם ופועלם להצלחת התזמורת ולקידומה.

בואו יחד עם בני משפחותיכם לקונצרטים המפורטים בתכנייה זו, ותיהנו מחוויה תרבותית נפלאה ומיוחדת.

ידידים יקרים, 

בשנת 1993 קמה לה ״התזמורת הקאמרית אשדוד״ כדבר המתבקש מעליו לאחר שעשרות אלפי מוסיקאים הגיעו לישראל מחבר העמים לשעבר כמו גם מאות אלפי חובבי מוסיקה קלאסית ואופראית כאחד.

במרוצת השנים הפכה התזמורת ל״תזמורת הסימפונית אשדוד״ שביצעה קונצרטים מהרפרטואר המבוקש ביותר בעולם יחד עם אמנים בינלאומיים ברמה הגבוה ביותר.

כיום לאחר תקופת הקורונה, ההרגשה היא כי מתחילים הכל מחדש. השאלה ששאלנו את עצמנו מה אפשר לעשות כיום שלא יכולנו לעשות בעבר. התשובה היתה: אופרה! אופרה שכוללת בתוכה מוסיקה, משחק, שירה, תפאורה, תלבושות ובעצם בית להופעות מוסיקליות ווקאליות ותיאטרליות.

השם החדש שנקבע לתזמורת: ״תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית״. התזמורת תבצע מידי שנה אופרות קלאסיות ידועות וגם כאילו שיכתבו במיוחד עבורה.

כמובן שהתזמורת תמשיך עם סדרות הקונצרטים שלה באשדוד בכדי לתת מענה הן לחובבי המוסיקה הקלאסית והן לצעירים ולבני הנוער חובבי המוסיקה הפופולרית.

בתוכנייה זו תוכלו גם לבחור מבין מגוון גדול של קונצרטים לקהל הרחב כמו גם קונצרטים לכל המשפחה, את הקונצרטים האהובים והמסקרנים אתכם.

אני מזמין אתכם לקחת חלק בפעילותינו גם בעונת 2021-2022 ומברך אתכם לשנה מוסיקלית פורייה ויצירתית.