ואג פפיאן

המאסטרו ואג פפיאן הפך לפסנתרן מקצועי בשנת 1979 לאחר שזכה בתחרות הבינלאומית viana da mott בליסבון. מיד לאחר מכן הוזמן להופיע בכל אולמי הקונצרט הגדולים בברית המועצות לשעבר, כולל רסיטלים בסנט פטרסבורג ומוסקבה.
מר פפיאן הינו בוגר הקונסרבטוריון של מוסקבה, שם למד תחת הדרכתו של הפרופסור הנודע, מיכאל ווסקרסנסקי.
בשנת 1982 מאסטרו פפיאן החל את לימודי הניצוח בקונסרבטוריום סנט פטרסבורג. הפך לחלק מקבוצה אליטיסטית שלמדה עם פרופסור איליה מוסן האגדי. ב1984 ולארי גרגאיב הזמין את פפיאן לתפקיד מנצח זוטר של התזמורת הפילהרמונית של ארמניה. שלוש שנים לאחר מכן הפך פפיאן למנצח ראשי ומנהל אמנותי של התזמורת. בתפקיד זה פפיאן ניצח על יותר ממאתיים הופעות במגוון קומפוזיציות וסגנונות כולל מוסיקה מודרנית רוסית ומערבית. הופעות האורח שלו כללו ניצוח על תזמורות ידועות כאשר המשיך באותו זמן להופיע כפסנתרן. כמו כן, פפיאן שיתף פעולה עם האופרה הלאומית של ארמניה מ-1988 עד 1990 ,שנת עלייתו לארץ ישראל.
מר פפיאן ניצח על התזמורת הקאמרית האנגלית במרכז ברביכאן בלונדון, הפילהרמונית החדשה של יפן, מוסקבה, בלגרד, טרונדהיים, וב2001 בפסטיבל אנסקו, את מקהלת הבנים מוינה. לאחרונה הופיע עם התזמורת של טקסס, תזמורת מלמו, ופסטיבל בקוראה לפני קהל של ארבעת אלפים צופים.

בישראל בשנת 2005 הופיע לראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.
בעונה 2005/2006 פפיאן החל בשיתוף פעולה עם תיאטרון מרינסקי בסנט פטרסבורג.
כשותף של מקסים ונגרוב, פפיאן החל במסע הופעות באירופה, ארה"ב, והמזרח הרחוק. הוא הקליט קטעי מוזיקה עם ונגרוב עבור הסדרה הקלאסית של EMI.
הפקות האופרה של פפיאן כוללות "שאול ודוד" של נילסון, "כרמן" של ביזט, "דון ג'יווני" של מוצרט, ו"נורמה" של בליני.
מאז 1990, ואג פפיאן מלמד ניצוח ופסנתר בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן מטה באוניברסיטת תל אביב ומנחה כיתות אמן בפסטיבל מוזיקה באיטליה, ובאוניברסיטאות בספרד ובארה"ב.
משנת 2006 ועד היום מאסטרו ואג פפיאן הוא המנהל המוסיקלי והמנצח הראשי של תזמורת הסימפונית אשדוד (כיום תזמורת האופרה הקאמרית)